Tonalitatea vocii in comunicare: cum te poate ajuta sa ai o cariera de succes
Comunicarea este un act pe cat de complex, pe atat de util si placut, daca stii cum sa-l folosesti in favoarea ta. Pentru a stapani aceasta arta, este nevoie sa cunosti toate fetele sale si sa le transformi in atuuri. Unul dintre aspectele cele mai importante este tonalitatea vocii, care te poate ajuta sau iti poate pune obstacole, in functie de cat de bine o controlezi.
In articolul de mai jos vei descoperi ce anume construieste tonul vocii si cum poti sa-l folosesti in favoarea ta ca model de videochat.
1. Tonalitatea vocii in comunicare - care sunt caracteristicile tonului
Tonul vocii tale este dat de mai multi parametri. In functie de acestia, fiecare voce suna diferit, nu exista doua la fel. Din fericire, caracteristicile cu care te nasti sau pe care le-ai capatat in copilarie pot fi modelate astfel incat tonul sa sune mai convingator, mai senzual sau mai delicat. Iata care sunt elementele care dau tonalitatea:
- Timbrul
Uneori, acesta mai poate purta si numele de culoare sau textura vocii. Desi acesta parte ceva subtil si invizibil, poti face distinctie intre mai multe glasuri pe care le auzi. Ele pot suna mai gros, mai subtire, mai ascutit, mai strident sau pot avea un sunet “pitigaiat”.
- Intensitatea
Fiecare om vorbeste, in mod natural, la un anumit volum, insa acesta poate fi ajustat prin exercitiu. Exista persoane care vorbesc foarte tare si pe care le poti auzi fara probleme de la distanta mare, insa exista si unele care aproape soptesc si in prezenta carora trebuie sa faci un efort pentru a intelege ce spun.
- Viteza
O alta caracteristica importanta o reprezinta modul in care vorbesti. In medie, intr-un cadru conversational, o persoana vorbeste cu o viteza de 120 pana la 150 de cuvinte pe minut, insa acest lucru depinde foarte mult de contextul in care se afla, daca este vorba despre o discutie profesionala sau una personala. Acest parametru este influentat si de modul de a respira al fiecaruia.
- Claritatea
In ceea ce priveste acest aspect, fiecare are un mod propriu de a rosti cuvintele, insa exista si persoane care au diverse defecte de vorbire si nu pot pronunta perfect anumite sunete sau combinatii de sunete.
2. Tonalitatea vocii in comunicare - tips&tricks pentru o cariera de succes
Pentru persoanele care lucreaza in domenii al caror aspect central este comunicarea, tonalitatea vocii este esentiala pentru succesul lor. Ca model intr-un studio de videochat, este necesar sa ai un bun control asupra modului in care comunici vorbal si paraverbal cu clientii tai. Iata ce trebuie sa faci pentru a avea un glas fermecator si atractiv:
- Sa te asiguri ca ajungi la o intonare placuta. Acest lucru prespunune sa nu alterezi inaltimea sau intensitatea vocii atunci cand pronunti cuvintele, sa nu faci pauze lungi si inutile si sa nu produci sunete parazitare.
- Sa vorbesti la o inaltime agreabila. Vocile prea stridente sunt suparatoare, iar cele groase sunt lipsite de feminitate. Exerseaza impreuna cu prietenele sau colegele tale si roaga-le sa iti dea feedback.
- Adapteaza-ti intensitatea vocii la situatia in care te afli. Atunci cand comunici cu un client, trebuie sa vorbesti suficient de tare pentru ca acesta sa te inteleaga, insa nu este cazul sa tipi, deoarece il vei indeparta. In functie de modul in care decurge conversatia, poti adopta un ton mai suav, mai inocent sau unul mai senzual si mai sexy. Fii atenta la dorintele celui cu care conversezi, iar discutia va fi una reusita.
- Pastreaza o flexibilitate a vocii. Persoanele care vorbesc liniar, fara mici modificari ale tonalitatii, in functie de mesajul pe care vor sa-l transmita sunt greu de urmarit si ajung sa-l plictiseasca pe interlocutor.
- Pronunta corect si articuleaza cuvintele, pentru ca cel cu care conversezi sa nu se straduiasca prea tare sa inteleaga ce spui. Poti face exercitii de dictie care sa te ajute sa controlezi enuntarea si accentuarea cuvintelor. Vei observa ca, in scurt timp, pronuntia ta va fi imbunatatita.
Prin urmare, chiar daca ai un look sexy si atragator, este necesar sa te asiguri ca detii si calitati in ceea ce priveste comunicarea cu clientii. Analizeaza-ti tonalitatea vocii si fa ajustari acolo unde este cazul.
Sursa foto: shutterstock.com