Organizarea timpului: tips & tricks pentru o mai buna organizare a orelor de lucru

Scris de Monica

Categorii:

Organizarea timpului nu se rezuma doar la cate task-uri primesti intr-o zi, ci si la cum prioritizezi ceea ce este important, ce poti schimba la tine pentru a-ti fi mai bine pe parcursul unei zile si pentru a fi mai productiva, care sunt sfaturile pe care le poti pune in practica pentru a te indrepta catre un stil mai disciplinat si organizat, dar si cat de bine este amenajat spatiul tau de lucru.

 

In randurile urmatoare vei afla mai multe detalii despre organizarea timpului si despre cum acesta, odata impartit cu atentie pe fiecare task in parte, iti poate aduce la finalul unei zile multe reusite, motivatie si fericire.

Organizarea timpului: tips & tricks pentru o mai buna organizare a orelor de lucru, kendrastudio.ro, imagine 1
/var/www/vhosts/kendrastudio.ro/httpdocs/wp-content/themes/kendra/single.php:65:
array (size=1)
  0 => 
    array (size=4)
      'url_meniu' => string '' (length=0)
      'meniu_faq' => string 'NU' (length=2)
      'sectiuni' => 
        array (size=3)
          0 => 
            array (size=4)
              ...
          1 => 
            array (size=4)
              ...
          2 => 
            array (size=4)
              ...
      'pozitie_box_cu_meniu_in_dreapta' => string '0' (length=1)

1. Ce presupune organizarea sau managementul timpului?

Timpul reprezinta cea mai importanta resursa pe care o avem la dispozitie. De multe ori, majoritatea oamenilor ajung sa spuna ca nu au timp sa faca anumite lucruri, indiferent ca sunt pe plan personal sau profesional. Tocmai de aceea, este important ca fiecare sa isi organizeze timpul in stransa corelatie cu lucrurile pe care le are de rezolvat.

 

Managementul sau organizarea timpului este unul si acelasi lucru. Ambele denumiri se refera la un set de reguli, obiceiuri sau principii pe care oricine le poate folosi pentru a-si gestiona timpul corespunzator, astfel incat sa aiba mai multa productivitate si energie pentru activitatile existente in planul de desfasurare.

Chiar daca, pe parcursul timpului, au aparut nenumarate programe, carti sau cursuri cu scop educativ, de intelegere a cum poti gestiona timpul pe care il ai la dispozitie, mai important este sa constientizezi ca nu exista o solutie universala pentru organizarea eficienta a timpului pentru toata lumea. Fiecare persoana are propriul ritm, propriile activitati, iar ce functioneaza pentru tine, cu siguranta nu poate functiona la fel de bine pentru altcineva.

 

Managementul timpului nu se refera doar la activitatea profesionala, cu toate ca gandul te poate duce doar catre acea directie, ci si la activitatea din viata personala – cumparaturi, intalniri cu diverse prietene, ingrijirea copilului, curatenia sau orice alt tip de activitate care este urgenta si trebuie musai rezolvata.

2. Organizarea timpului la locul de munca: organizarea activitatilor in videochat

Indiferent de jobul pe care cineva il are – ca este angajat intr-o corporatie, firma mai mica, freelancer, antreprenor sau chiar model de videochat – este necesara o buna organizare a task-urilor in fiecare dimineata. Astfel, lucrurile vor fi mult mai clare pe parcursul zilei, iar sansele ca productivitatea si eficienta sa isi faca aparitia vor fi mult mai mari. In caz contrar, risti sa ai niste zile dezorganizate, pline de task-uri mici, uneori chiar neimportante, care nu iti vor da pace si, ulterior, se vor transforma intr-un mic episod de burnout.

 

De asemenea, dezorganizarea pe termen lung iti poate influenta si perceptia asupra ta si a jobului pe care il ai, relatia cu echipa, parcursul tau in industrie, dar si satisfacerea clientilor cu care porti conversatii zilnice.

 

A-ti crea un program organizat presupune autodisciplina, perseverenta si dorinta de reusita, lucruri care pot fi dezvoltate pe parcursul vietii, nu este musai sa le ai de la bun inceput. Dar este ideal sa constientizezi ca fara ele nu vei ajunge mult prea departe in managementul timpului.

Organizarea activitatilor in videochat

 

Un model din industria de videochat nu sta si asteapta ca altii sa faca lucrurile in locul ei, ci munceste cot la cot cu trainerii si echipa sa pentru a se bucura de castiguri substantiale la finalul fiecarei luni, dar si pentru a castiga notorietate in randul membrilor.

Chiar daca nu pare, un model de videochat are mai multe activitati decat ar parea la o prima impresie:

 

  • Este prezenta la sesiunile video sau audio cu membrii;
  • Este prezenta la sesiunile de make-up si hairstyling inainte de inceperea programului;
  • Este prezenta la garderoba pentru a-si alege hainele potrivite show-urilor pe care le are in desfasurator, dar si la cumparaturile lunare pentru achizitionarea altor tinute;
  • Este prezenta la photoshooting-urile organizate de catre agentie;
  • Este prezenta in social media – are grija de identitatea sa prin intermediul postarii unor poze, videoclipuri si creeaza engagement;
  • Este prezenta la meeting-uri si workshop-uri organizate de agentie si de echipa de traineri.

 

Intr-adevar, uneori nu trebuie realizate toate aceste activitati intr-o singura zi, insa, in cazul unui program haotic, in care se suprapun intalniri, orice model poate fi usor depasit de volumul de lucruri si drumuri pe care le are de facut.

 

Tocmai de aceea, este importanta organizarea eficienta a timpului. Crearea unei liste de to do, in functie de importanta lucrurilor, te va ajuta sa iti pui gandurile in ordine si sa nu te mai simti coplesita in ceea ce priveste munca pe care o ai de facut.

De exemplu, uneori te poti orienta in functie de cat de urgente sunt anumite lucruri, dar si de cat timp iti ocupa. Astfel, inainte de inceperea sesiunilor cu membri, te poti ocupa de task-urile urgente – social media, organizarea tinutelor in garderoba si make-up – urmand ca dupa sesiunea cu membrii sa te ocupi de lucrurile mai mici, care nu sunt atat de urgente, dar importante – intalnirile cu agentia sau echipa de traineri. Este foarte important sa tii constant legatura cu persoanele care au grija de tine si de imaginea ta, pentru a te asigura ca sunteti pe aceeasi lungime de unda din punct de vedere al organizarii si programului.

 

3. Sfaturi pentru o mai buna organizare a timpului si a mediului de lucru

Te-ai intrebat de ce ai din ce in ce mai putin timp la dispozitie, de la o zi la alta, pentru lucrurile pe care ti le planifici? Cateva dintre cauzele pentru care te simti coplesita de numarul mare de task-uri pe care ti le propui si de numarul mic de ore avute la dispozitie, ar fi:

  • Folosesti foarte mult telefonul si nu iti dai seama ca te intrerupe de la activitatile pe care le faci (notificari de la e-mail-uri, social media, alerte sau alarme);
  • Primesti in fiecare minut foarte multe informatii, indiferent ca sunt de la locul de munca sau din viata personala. De cele mai multe ori, nu poti spune „nu” si nu le poti lasa pentru cand iti este mintea mai libera;
  • Nu te poti deconecta de la viata profesionala atunci cand esti acasa sau invers. Iar acest lucru iti poate oferi senzatia de „prea mult”, care, de cele mai multe ori, poate deveni coplesitor.

Daca te regasesti si tu printre cele trei exemple, ori doar stii ca ai nevoie de o organizare mai eficienta a timpului, inspira-te din sfaturile de mai jos. Astfel, vei reusi sa iti rezolvi o buna parte din lista de to do si nu te vei mai simti prost la finalul zilei pentru ca nu ai terminat-o.

 

Chiar daca exista foarte multe strategii si metode prin care o persoana isi poate organiza timpul, depinde mult de modul in care acestea sunt aplicate, precum si de nevoile fiecarei persoane in parte.

  • Creeaza-ti un jurnal de activitate

Timp de o saptamana, noteaza-ti intr-un jurnal fiecare activitate pe care o faci, indiferent ca este relevanta jobului pe care il ai sau nu, dar si cat timp acorzi fiecarei actiuni in parte. Este important sa iti dai seama care sunt momentele in care apar cel mai des intreruperi, ce fel de intreruperi – din ce arie sunt – care sunt perioadele din zi cand energia ta este foarte scazuta sau chiar foarte ridicata si esti dornica de munca. Dupa o perioada de notat zilnic, vei reusi sa iti faci o idee mai clara asupra pasilor pe care ii ai de facut in zilele urmatoare pentru a-ti organiza timpul asa cum consideri ca ti-ar prinde mai bine.

  • Deleaga cat mai multe task-uri

Cand vine vorba despre postarile in mediul online, pe profilul de model sau chiar in alegerea tinutelor pentru anumite show-uri, iar timpul tau este aproape inexistent, cel mai bine este sa delegi aceste task-uri. De aceea, este important sa tii legatura constant cu echipa de traineri care iti raman la dispozitie chiar si dupa perioada de acomodare. Alege o persoana care te cunoaste indeaproape si in care ai incredere deplina, astfel incat sa nu iti faci probleme ca ceva poate merge gresit.

  • Redu timpul activitatilor extra

Cand lucrezi de la studio, exista anumite pauze pe care modelele le iau in functie de lucrurile pe care le au de facut. Cele mai dese sunt pauzele de masa, de tigara si cele de cafea – in care majoritatea modelelor se strang sa vorbeasca, sa isi mai impartaseasca diverse experiente. Insa, chiar daca poate parea placut, rezultatul este exact invers. Ramai fara timp pentru lucrurile care sunt cu adevarat importante, iar castigurile tale vor avea de suferit la finalul zilei.

  • Stabileste care este focusul zilei

Fiecare zi de munca intr-un studio de videochat este tare antrenanta. Intotdeauna vei avea parte de o multime de activitati care sa te faca sa te simti bine in timpul sesiunilor cu membri. Tocmai de aceea, este foarte important sa iti stabilesti la inceputul programului care vrei sa fie focusul zilei de munca – in ce directie iti doresti sa acorzi mai multa atentie si energie, implicit de unde vrei sa apara rezultate. De exemplu, poate intr-o zi vei dori sa te implici mai mult in programul de dezvoltare – limba engleza, mimica, gestica – iar in alta iti doresti sa stai cat mai mult in sesiuni pentru a lua contact cu diversi barbati, pentru a afla ce le place si cum te poti mula dupa dorintele lor.

  • Urmeaza un singur sistem de organizare

Chiar daca tendinta este sa folosesti mai multe sisteme de organizare – aplicatia notes din telefon, alarmele de la telefon, listele scrise de mana sau chiar un program online de management al timpului – ideal este sa te indrepti catre o singura metoda de organizare. Asa te vei asigura ca toate informatiile importante vor fi intr-un singur loc, nu te vei pierde printre mesaje si notificari, iar totul va fi cat mai bine organizat, astfel incat sa iti usureze munca, nu sa ti-o incurce.

 

Sfaturi pentru o mai buna organizare e mediului de lucru

Locul in care iti desfasori cea mai mare parte a activitatii tale, are o influenta foarte mare asupra productivitatii si a starii pe care o ai. Tocmai de aceea, este foarte important sa iti pastrezi un minim de ordine in lucruri, astfel incat sa nu fie imprastiate si sa iti creeze senzatia de sufocare, dar sa fie si usor de gasit atunci cand ai mai mare nevoie de ele.

  • Personalizeaza-ti biroul

Chiar daca camerele de videochat au un design special, pe care nu trebuie sa-l modifici, in ceea ce priveste biroul tau este important sa stii ca il poti personaliza astfel incat sa te faca sa te simti relaxata si sa ai o stare de spirit buna. Iti poti aduce o floare, o veioza, chiar si un mic tablou daca stii ca acele lucruri iti vor creste productivitatea.

  • Tine la indemana obiectele pe care le folosesti cel mai des

In timpul sesiunilor video se intampla sa folosesti anumite accesorii la cererea membrilor ori poate chiar in urma unor dansuri sexy organizate de tine. Pentru a nu te impacienta ca nu gasesti un anumit obiect, cel mai bine este sa le ai pe toate organizate intr-un dulap.

  • Creeaza regula de 5 minute pentru curatenie

In spatiul in care sustii sesiunile video sau chiar si in cele in care te pregatesti – make-up, par, haine – este ideal sa pastrezi constant ordine. De exemplu, iti poti crea o regula de 5 minute pe care sa o pui in aplicare la finalul programului. In acest timp, iti vei putea aranja obiectele pe care le folosesti recurent astfel incat a doua zi, cand te intorci la munca, sa nu mai fi nevoita sa pierzi timpul pe curatenie si organizare, ci sa te poti apuca de treaba.

 

In concluzie, este foarte important ca autodisciplina, dorinta de reusita si organizarea sa fie printre principalele tale calitati daca iti doresti sa iti organizezi foarte bine timpul avut la dispozitie. Odata implementat un astfel de proces, iti va fi mult mai usor sa duci la bun final toate task-urile, dar si sa castigi incredere in tine. Testeaza cat mai multe dintre sfaturile mentionate si descopera ce ti se potriveste cel mai bine. Observand cu atentie, vei descoperi ca nu toate metodele sunt 100% pe placul tau si pe stilul tau, drept urmare trebuie sa testezi constant solutii care sa iti aduca rezultatele dorite.

 

Sursa foto: Unsplash.com; Freepik.com

Programeaza un interviu azi si beneficiezi de oferta noastra limitata, salariu minim garantat de 5000 de lei!

afla detalii!